De CD&V senioren zijn een diverse groep van 55+ , door onze  wensen en behoeften werken wij heel vaak samen met de seniorenafdelingen uit de andere districten , ondermeer door in elk district eens in het jaar bijeen te komen rond belangrijke senioren thema’s en lokaal onze oren en ogen open te zetten voor wat er leeft in Wilrijk. Een seniorenploeg bezocht ondermeer onze lokale dinsdag markt om zich  ervan te vergewissen of haar toegankelijkheid voor iedereen aanvaardbaar is (o.m gehandicapten, roltoestoelgebruikers etc).

De volgende speerpunten zijn voor ons in het district en op stadsniveau heel belangrijk en vertrekken vanuit participatie en betrokkenheid-inclusief beleid-zorgbeleid op maat :

• door senioren bevoegdheden maximaal naar de districten te halen
  • door ruimere openbaarheid van de seniorenraad
  • door vooraleer op districts- en stadsniveau beslissingen te nemen een seniorentoets te maken ondermeer waar het digitale om de hoek komt kijken
  • door de seniorentoets ook toe te passen voor de toegankelijkheid van openbare gebouwen en ruimte
  • door te lobbyen voor een senior vriendelijk openbaar vervoer
  • door het adviseren in armoede en eenzaamheidsinitiatieven
  • door te ijveren voor betaalbare zorg in/bij huis

Wij kunnen dit alleen met een ruime groep Wilrijkse senioren die hun stem laten horen , als u wil meewerken door maximaal 2 keer per jaar samen te komen en/of door ons uw voorstellen door te sturen kom dan met ons mee aan de kar trekken en contacteer :

Roel Vanhandenhove
Voorjaarstraat 28, 2610 Wilrijk