Wilrijkenaren brengen hun stem uit tijdens de oudejaarsdrink op woensdag 28 december

Elk jaar beloont het district Wilrijk een verdienstelijke inwoner of vereniging met de Geitetrofee. Voor 2016 zijn er drie genomineerden: de lesgevers van de computerlessen voor Wilrijkse 55-plussers, basketclub Red Vic en Willem Magits. De Wilrijkenaren verkiezen de winnaar op de oudejaarsdrink van het district op woensdag 28 december 2016.

De jury, bestaande uit leden van de Wilrijkse districtsraad, het districtscollege en de lokale pers, selecteerde drie personen voor de Geitetrofee. Allen hebben ze zich het afgelopen jaar ingezet voor het district en zijn inwoners of Wilrijk op een positieve manier in het nieuws gebracht.

1. Willem Magits is als duizendpoot actief bij heel wat lokale jeugdorganisaties, zoals JC Vizit, Chillrijk en de jeugdraad. Hij stond ook mee aan de wieg van het gloednieuwe jeugdhuis Argus.

2. Red Vic is een bekende naam in de Antwerpse sportwereld. De basketbalploeg uit de Valaarwijk vierde dit jaar zijn 50ste verjaardag. Op een halve eeuw bouwde de club een zeer gerespecteerde werking uit die jong en oud aan het sporten zet en inmiddels tot ver buiten Wilrijk reikt.

3. De lesgevers van de computerlessen voor Wilrijkse 55-plussers zijn een team van een zestal vrijwilligers dat zich sinds 2009 inzet om de digitale kloof in Wilrijk te verkleinen. Het jaar rond maken deze actieve senioren hun leeftijdsgenoten wegwijs in de wereld van iPads, laptops en digitale fototoestellen.

Stemmen tijdens de oudejaarsdrink

De stemming voor de Geitetrofee vindt plaats tijdens de oudejaarsdrink van het district Wilrijk. Die vindt plaats woensdag 28 december 2016 op de Bist in Wilrijk. Tussen 17 en 18.25 uur kan elke bezoeker zijn stem uitbrengen op een van de drie kandidaten. In ruil voor hun stem krijgen de bezoekers een gratis drankje en versnaperingen uit een van de foodtrucks aangeboden. De Geitetrofee wordt meteen na de stemming uitgereikt door het Wilrijkse districtscollege.

Aansluitend op deze uitreiking wordt het feestelijke startschot gegeven van het meerdaags familiefestival Wintervonk, dat loopt van 28 tot en met 31 december. Meer informatie over dit festival vindt u op www.wintervonk.be.