Het trapveld van het Wanninckhovepark in de Wilrijkse Neerlandwijk krijgt een grondige opknapbeurt.

In de week van 19 september is de groendienst gestart met de heraanleg van het trapveld in het buurtpark. Door een slechte afwatering kunnen spelende kinderen het trapveld regelmatig niet gebruiken. Daaraan komt nu een einde.

"De kleibodem maakt het voor onze groendienst wat moeilijker om goede afwateringsystemen te installeren”, vertelt districtsschepen voor groenvoorziening en jeugd Hans Ides. “Met de installatie van een heuse drainage tussen de twee doelen hopen we het terrein een groot stuk van het jaar te vrijwaren voor de spelende kinderen. Het Wanninckhoveparkje kan zo hopelijk nog meer zijn spel-, sport- en ontspanningsfunctie vervullen."

De installatie van het drainagesysteem neemt ongeveer een week in beslag. Daarna blijft het trapveld nog gedurende een achttal weken afgesloten, zodat het ingezaaide gras opnieuw kan herstellen. De kinderen van het Neerland kunnen zich ondertussen uitleven op het pleintje naast het trapveld.

• Jeugd