En dat mag je letterlijk nemen. Ze bouwden hun fietsen om tot campagnebord. Voor de zomer werd aangekondigd dat de Stad Antwerpen geen publieke aanplakborden meer zal plaatsen voor de verkiezingen. Tegelijkertijd heeft JONGCD&V ook al heel wat standpunten rond fietsveiligheid ingenomen (die ze bundelt op www.fietsdeal.be). De komende 5 weken zal je dus regelmatig een campagnefiets in Wilrijk zien verschijnen.

“Dit weekend start de week van de mobiliteit,” begint Thijs Van den Brande, voorzitter en kandidaat op plaats 3 voor de districtsraad in Wilrijk. “Het ideale moment om onze standpunten rond fietsveiligheid te herhalen en de campagnefietsen in het straatbeeld te plaatsen.”

Als jonge politici willen we graag creatief en inhoudelijk campagne voeren. Tijdens een zomerbbq met jongcd&v kwam het idee naar boven om onze inhoudelijke standpunten rond fietsveiligheid op een heel tastbare manier in beeld te brengen. Samen met enkele kandidaten werkten we een concept uit en de komende dagen kunnen we een 20 tal fietsen voorstellen met daarop onze kandidaten, die elk van hen zich willen inzetten voor een warm en veilig mobiliteitsbeleid. Zo kan je de komende weken fietsen zoeken van Damiaan Kiebooms (plaats 6), Leila en Inez Smets (plaats 8 & 9), Gert Rommens (plaats 10) en Pieter-Jan Van de Weyer (plaats 11).

“Heel concreet wil dat zeggen dat we verplaatsingen te voet en met de fiets aanmoedigen, we investeren in de veiligheid van de zwakke weggebruiker. Wij zijn daarom voorstander van conflictvrije kruispunten in Wilrijk.”

Hierbij waarborgen we ook dat er voldoende fietsenstallingen in het centrum, scholen e.d. zijn. We zetten ook verder in op de fietsroutekaart, waar de Burgerraad Wilrijk, sterk werk verricht. Want enkel wanneer volledige routes veilig zijn kan de route mensen overtuigen om hem te gebruiken.

Als dit alles dan ook gekoppeld is aan een doordacht openbaar vervoer en een personenvervoer op maat voor wie het nodig heeft, kunnen we de weg vooruit gaan naar een mobiliteitsbeleid op mensenmaat in Wilrijk.

• Mobiliteit & openbaar vervoer